oppman.edu.pl

STRONA KLASY 4D

Wychowawca: Marta Szal

WAKACJE 2017

Te wakacje razem z moim bratem – Mateuszem spędziliśmy z rodzicami na Mazurach pływając na łódce. Pewnego dnia płynąc po jeziorze Tałty, tata powiedział, że idzie się wykąpać. Nagle stanął na dziobie łódki i…hop! Skoczył do wody. Mama powiedziała, że tata poszedł się kąpać i wtedy razem z bratem założyliśmy kapoki i też chcieliśmy skoczyć. Jednak na taki skok mama się nie zgodziła. W takim wypadku schodziliśmy do wody po drabince umieszczonej na rufie. Woda była chłodna, więc chwilę potrwało zanim się przyzwyczailiśmy do wody. Jak już się zanurzyliśmy to próbowaliśmy razem z bratem ciągnąć łódkę, ale była dla nas za ciężka L Ten dzień był super. To były najlepsze wakacje EVER J

Kuba Sz.

POWRÓT DO SZKOŁY

Tego dnia byłem podekscytowany tym, że po tak długim czasie znów spotkam swoich kolegów z klasy. Nie mogłem się doczekać. Jak tylko wstaliśmy to myśl o tym, powodowała, że się uśmiechałem. Jak tylko weszliśmy do szkoły to spotkałem koleżankę z klasy – Adelę. Po wejściu na salę gimnastyczną spotkałem resztę klasy – Staśka, Franka, Kubę i Panią Martę – naszą wychowawczynię. Na sali było tłoczno, ale tak jest, co roku. Znów śpiewaliśmy hymn Polski i szkoły. Było super. J

Mateusz Sz.

Moje wakacje

Wakacje rozpoczęłam już 24.06.2017 r. Najpierw wyjechałam do dziadków. Na wakacje przyjechało też cioteczne rodzeństwo. Czas spędzaliśmy bardzo aktywnie. Jeździliśmy na rowerach, graliśmy w piłkę, spacerowaliśmy oraz graliśmy w różne gry. W sierpniu natomiast wyjechałam na 10 dni z rodzicami do miejscowości Gwarek nad stawy, a nasz domek był na balach i stał w wodzie. Widok z domku był przepiękny, malownicze krajobrazy, cudowna cisza i kaczki, które codziennie do nas przypływały na karmienie. Rodzice łowili ryby a ja nauczyłam się spinningować. Pływaliśmy łódkami, rowerkami wodnymi oraz chodziliśmy na dużą plażę się opalać i pływać. Świetnym moim doświadczeniem którego nie mogłam ominąć był bardzo duży park linowy. Mimo iż tego dnia było bardzo wietrznie to dałam radę, było super. Wakacje były bardzo udane, jestem naprawdę szczęśliwa. Po powrocie z wakacji zaczęłam już bardzo tęsknić za moją szkołą, za koleżankami, kolegami oraz Panią Martą.

Angelika M.

Powrót do szkoły

W tym roku pierwszy dzień szkoły nie był 1 tylko 4 września. Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego jak zawsze odbyło się w sali gimnastycznej. Przywitała nas nowa Pani Dyrektor. Rozdała dzienniki wychowawcom klas i usłyszeliśmy pierwszy w tym roku szkolnym dzwonek. Wspólnie z rodzicami przeszliśmy do sali, gdzie mieliśmy spotkanie z naszą wychowawczynią Panią Martą. Pani serdecznie nas przywitała, sprawdziła listę obecności. Dostaliśmy nasz nowy plan lekcji, w którym pojawiły się nowe przedmioty np. historia, przyroda, plastyka. Będziemy mieli lekcję z nowymi Paniami, ale mam nadzieję, że szybko je poznamy i one poznają nas. Niespodzianką okazało się, że nasza klasa będzie większa. Dołączyli do nas nowi uczniowie. Będziemy bardzo się starali, żeby dobrze poczuli się w naszej klasie. Teraz jesteśmy już klasą 4D. Bardzo fajnie było spotkać całą klasę, zobaczyć wszystkich jak się zmienili przez te 2 miesiące. Na pewno przez kilka najbliższych dni będziemy się dzielić ze sobą wrażeniami i przygodami jakie spotkały nas na wakacjach. Ja część swoich wakacji spędziłam na akcji Lato w mieście. Chodziliśmy do kina, na basen, do muzeów, do CN Kopernik. Na Stadionie Legii byłam 2 razy. Poznałam nowe koleżanki i kolegów, z którymi fajnie się bawiłam. Resztę wakacji spędziłam z rodzicami na Mazurach i u mojej babci. Bardzo fajnie wypoczywaliśmy całą rodziną i mieliśmy piękną pogodę. Jutro pierwszy dzień nauki. Mam nadzieję, że ten rok szkolny szybko minie i znowu będą wakacje.

Wspomnienia z wakacji

Na początku tych wakacji pojechałem do USA. Było to trochę przed końcem roku szkolnego, więc miałem o kilka dni dłuższe wakacje. W USA było bardzo fajnie, przejechaliśmy ponad 3000 km i sporo zobaczyliśmy. Zwiedziłem m. in. Sequoia Park, rzekę Kolorado, Wielki Kanion i Kanion de Chelly. Potem pojechałem na dwa tygodnie do babci, do Wrocławia. Następnie miałem w Warszawie półkolonie piłkarskie. Dalej pojechaliśmy na Podlasie, do miejscowości Supraśl. Mogliśmy tam odetchnąć świeżym powietrzem, więc moim zdaniem był to bardzo dobry pomysł przed zbliżającym się rokiem szkolnym. Mój ostatni tydzień wakacji spędziłem grając z kolegami w piłkę nożną - jeśli o mnie chodzi, to było dobre przygotowanie na w-fy w czwartej klasie. Były to moim zdaniem świetnie spędzone wakacje. W USA zobaczyłem, jak różnorodny jest ten świat, potem spotkałem się z babcią, którą nieczęsto widuję, bo daleko mieszka. Na półkoloniach powiększyłem swoje umiejętności piłkarskie, a na Podlasiu mogłem wypocząć. A od wczoraj zaczął się nowy rok szkolny. Zobaczę się znów z kolegami, może zdobędę jakichś nowych, i mam nadzieję, że stanę się trochę mądrzejszy.

Janek

Moje wakacje

W czasie wakacji byłem 2 tygodnie na "lato w mieście" w naszej szkole. Pierwszy miesiąc wakacji spędziłem w domu, chodziłem z tatą na basen, jeździłem z mamą na rolkach, na rowerze, na deskorolce. Również jeździłem z mamą i bratem nad wodę poza Warszawę. Byłem też z tatą na wsi. Pomagałem w zbieraniu cukinii, jeździłem na traktorze, głaskałem kozy, wyprowadzałem krowy w pole. Po powrocie do szkoły czuję się dobrze, cieszę się że mogę się spotykać z kolegami oraz z przyjaciółmi.

Staś O.

Wakacyjny czas

W tym roku wakacje spędzałam na kolonii w Łebie. Niestety nie miałam ładniej pogody. Po przyjeździe z kolonii pojechałam do taty na działkę. Tam spędziłam dwa tygodnie bawiąc się z dziećmi w basenie. Bawiliśmy się także w berka, chowanego, a wieczorem tata robił ognisko i piekliśmy na patyku kiełbaski. Po dwóch tygodniach spędzonych u taty pojechałam do babci na działkę a tam babcia zabierała mnie na lody i spacery nad Wisłę, z psem który nazywa się Lusia. Tak właśnie spędziłam wakacje z rodziną. A teraz mama chce mnie jeszcze zabrać na wycieczkę za granicę.

Wiktoria

Konkurs Powstanie Warszawskie

Na zajęciach z plastyki Pani powiedziała nam o konkursie, którego tematem było Powstanie Warszawskie. Postanowiłam, że zrobię pracę i wezmę udział. Narysowałam żołnierza, który na murach rysuje znak Polski walczącej. Kilka osób z mojej klasy również przyniosło swoje prace na konkurs. Teraz czekamy na wyniki.

Konkurs Powstanie Warszawskie - wyniki

W dniu 23 września 2017 r. na terenie OSIR u Żoliborz był Turniej piłkarski i Piknik historyczny podczas, którego rozdawane były nagrody za udział w konkursach: historycznym, wokalnym i plastycznym, w którym brałam udział. Można było oglądać konkursowe prace plastyczne, które były wystawione pod jednym z namiotów. W konkursie zajęłam 3 miejsce i bardzo się cieszyłam. Nagrodę i dyplom wręczał mi Pan Grzegorz Hlebowicz -zastępca burmistrza dzielnicy Żoliborz. Z mojej klasy wyróżnienie dostała jeszcze Adela. W konkursie historycznym pierwsze miejsce dostała nasza szkoła. Były z nami panie od historii i plastyki, którym również wręczono dyplomy. Mogliśmy posłuchać piosenek powstańczych w wykonaniu chóru dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 92 im. Jana Brzechwy. Na boisku obok był rozgrywany turniej piłkarski, była również drużyna z naszej szkoły. Można było zrobić sobie flagę na ramię z symbolem powstania warszawskiego. Rodzice byli ze mnie bardzo dumni.

Zdjęcia w szkole

W dniu 11 września w naszej szkole był fotograf. Kolejno każda z klas miała robione zdjęcia grupowe z wychowawcą. Jeśli ktoś chciał to robił jeszcze inne np. do legitymacji, przyjacielske, dla dziadków. Pan fotograf ustawił nas tak, aby każdego było dobrze widać. Bardzo podoba mi się nasze wspólne klasowe zdjęcie, na którym wszyscy bardzo fajnie wyszliśmy. Będziemy mieli piękną pamiątkę.

Dzień tabliczki mnożenia

Cały wrzesień na lekcjach matematyki razem z Panią powtarzaliśmy tabliczkę mnożenia. W dniu 29 września w naszej szkole był Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Tego dnia na lekcji matematyki w parach przepytywaliśmy się wzajemnie z mnożenia i dzielenia w zakresie 100. Popołudniu w świetlicy sprawdzaliśmy wiedzę matematyczną naszych młodszych i starszych kolegów jak również rodziców zgłaszających się po odbiór dzieci. W jednym koszyczku mieliśmy karteczki z pięcioma działaniami z tabliczki mnożenia, a w drugim nagrody w formie naklejek. Ta osoba, która udzieliła poprawnej odpowiedzi na wszystkie działania dostawała nalepkę. Fajnie było pytać innych, a szczególnie dorosłych czy pamiętają tabliczkę. Zdarzało się, że i oni podawali błędne odpowiedzi. Pod koniec zabawy nasza wychowawczyni, pani Marta zapytała nas z czym jeszcze kojarzy nam się słowo tabliczka. Odpowiedź mogła być tylko jedna. Oczywiście, że z czekoladą. Ten dzień zakończył się bardzo słodko.

Tajemnice Parku Żeromskiego

30 września 2017 r. Towarzystwo Przyjaciół Warszawy zorganizowało dla nas grę miejską pt:" Tajemnice Parku Żeromskiego". Chętnie wzięliśmy w niej udział, gdyż park ten znajduje się blisko naszej szkoły i  naszych domów. Często tam wypoczywamy. Zostaliśmy podzieleni na drużyny, których zadaniem było odnalezienie wyznaczonych przystanków. Były to: Prochownia, Fontanna - Alina z dzbanem, Fort Sokolnickiego, Szpital powstańczy na terenie Fortu Sokolnickiego, Muzeum Sztuki Dziecka, Kamień poświęcony Jackowi Kuroniowi, Kamień upamiętniający 15. rocznicę odzyskania niepodległości, Zabytkowe poidełko, Kamień upamiętniający 75. rocznicę odzyskania niepodległości. Na każdym przystanku czekały na nas osoby, które opowiadały nam różne ciekawe rzeczy o tych miejscach. Później odpowiadaliśmy na ich pytania. W Muzeum Sztuki Dziecka pani nas zapytała: Po co są te muzea? Odpowiedzieliśmy, że dzieci mają dużą wyobraźnię. Potem pani kazała nam narysować rysunki do hasła, które nam podała. Pracowaliśmy w dwójkach. Ja i Janek mieliśmy hasło ENERGIA, dlatego narysowaliśmy baterie. To była bardzo fajna gra. Dziękujemy pani Ani, że pokazuje nam takie ciekawe miejsca w Warszawie.

Lidka i Janek

Magiczny świat Harry Pottera

W dniu 18 października po lekcji muzyki całą klasą pojechaliśmy do Blue City na lekcję magii. Każdy z nas dostał pelerynę tak jak Harry Potter i usiedliśmy w ławkach, aby obejrzeć pokaz. Główną atrakcją były sztuczki magiczne, połączone z tworzeniem przez Pana czarodziejskiego eliksiru. Mogliśmy go później spróbować, był bardzo słodki. Po zakończeniu pokazu przy stolikach mogliśmy sami zrobić różdżkę lub pająka z lizaka. Obok był również sklepik z pamiątkami związanymi z magią, gdzie mogliśmy kupić sobie różne drobiazgi. Było tam bardzo dużo fajnych rzeczy, które nam się podobały. Ja kupiłam sobie świeczkę, kulę z kotem i dynię.

Zuzia

"Magiczny świat Harry'ego Pottera."

W środę 18 października 2017 r - Pani Marta Szal - nasza wychowawczyni, zabrała nas na wystawę pt. "Magiczny świat Harrego Pottera" w centrum handlowym Blue City. Najpierw oglądaliśmy scenografię, którą były ilustracje ulicy Pokątnej, z pierwszego tomu książki pt:" Harry Potter i kamień filozoficzny". Następnie weszliśmy na pokaz sztuczek magicznych. W "Szkole Magii" dostaliśmy peleryny z kapturami i usiedliśmy do ławek. Po obejrzeniu pokazu, poczęstowali nas magicznym eliksirem. Po wyjściu z Hogwardu robiliśmy różdżki i pająki z lizaków. Mogliśmy również zrobić drobne zakupy na pobliskim stoisku. Na koniec zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie na tle ilustracji z " Harry'ego Pottera", z rzeczami, które zakupiliśmy. Najbardziej podobało mi się w " Szkole Magii" - szkoda, że tak krótko tam byliśmy, z chęcią zobaczyłabym więcej sztuczek.

Angelika N.

Wystawa Harrego Potera

„Dzisiaj mieliśmy wycieczkę do Blue City na wystawę Harry Pottera”. Pani pokazywała nam magiczne sztuczki. Najbardziej podobało mi się, jak robiliśmy pająki i różdżki z lizaków. Wyglądały pysznie. Po zajęciach plastycznych mogliśmy kupować pamiątki. Ja wybrałem czarny balon w pomarańczowe kropki.”

Staś N.

***

„Pojechaliśmy całą klasą do centrum handlowego Blue City na pokaz magii Harry Pottera. Gdy weszliśmy do środka sporej chatki z jednym pokojem, pani animatorka pokazała nam kilka magicznych sztuczek i dała nam do wypicia „specjalne magiczne eliksiry”. Była też część plastyczna. Mogliśmy zrobić sobie różdżki i zabawkowe pająki. Obok chatki był też sklep. Wszyscy sobie coś kupili. Ja na przykład kupiłem sobie balona, którego nazwałem Stefan. Niestety Stefan pękł w drodze do szkoły. Bardzo podobała mi się ta wycieczka.”

Janek K.

„Poszliśmy do Hagwardu na lekcję magii. Było fajnie.”

Franek S.

***

„Byłam w mieście Harry Pottera. Kupiłam tam pamiątki i zrobiłam parę zdjęć. Myślę, że było super.”

Oliwia B.

„Cały pokaz bardzo nam się podobał. Mieliśmy też czas na kupienie pamiątek.”

Zuzia N.

***

„Pojechaliśmy na wycieczkę do Hogwardu. Było fajnie, dali nam eliksiry. Potem kupiliśmy sobie upiorne pamiątki.”

Lidka S.

„W środę z klasą pojechaliśmy na wycieczkę do Hogwardu. W sumie zajęcia były trochę dziecinne i nie za bardzo mi się podobało. Ale można się było powygłupiać z kolegami.”

Franek M.

****

„W środę odbyła się wycieczka. Byliśmy w Blue City. Oglądaliśmy wystawę Harry Pottera. Zwiedzaliśmy zamek Hogward. Dostaliśmy tam zaczarowaną miksturę, która nie była zbyt smaczna. Następnie robiliśmy własne pająki z lizaków oraz różdżki z patyków i folii aluminiowej.”

Małgorzata G.

***

„18 października wybraliśmy się na wycieczkę do szkoły magii i na wystawę „Magiczny świat Harry Pottera”. Przebieraliśmy się za postaci z tej książki. Po lekcji magii i eliksirów mogliśmy sobie zrobić różdżki i pająki z lizaków. W pobliskim sklepiku kupiłam sobie dwa balony i sztuczną szczękę.”

Angelika M.

„Na wycieczce było jeszcze lepiej, bo zrobiłem selfie z Oliwką, zdjęcie z Adelą i sam na tle nieba i morza. Jak weszliśmy do sztucznego zamku, to dostaliśmy szaty. Później była sztuczka, że raz były kolorowe kartki a raz białe. Potem dostaliśmy magiczny eliksir o smaku colowych żelków (dobre). Żeby eliksir zadziałał trzeba tydzień nie grać na telefonie, nie grać na komputerze i nie oglądać telewizji. Skutki uboczne to ogon. Pani opowiadała, że chłopiec wypił siedem takich kubeczków i wyrosło mu coś zielonego z ucha. Potem podeszliśmy do stolika i robiliśmy z lizaków różdżki i pająki.”

Mateusz Sz.

***

„Ten dzień był najlepszy na świecie, bo poszliśmy na wystawę Harry Pottera! Na początku byliśmy w małym Hogwarcie, do którego weszliśmy i piliśmy jakiś napój, bardzo dziwny. Potem kupowaliśmy pamiątki. My kupiliśmy: dwa balony i tubkę sztucznej krwi.”

Kuba Sz.

„Tego dnia byłam bardzo podekscytowana, bo mieliśmy zaplanowaną wycieczkę klasową z panią Martą. Śpieszyłam się bardzo, żeby zdążyć na czas. Po lekcji muzyki pojechaliśmy do centrum handlowego Blue City. Była tam wystawa „Magiczny świat Harry Pottera” z niezwykłym zamkiem pełnym magii. Wypiliśmy czarodziejski eliksir. Robiliśmy też magiczne różdżki oraz pająki. To był bardzo udany dzień.”

Adela S.

Wyjście do teatru

W niedzielę 22 października nasza klasa wybrała się na spektakl muzyczny pt. Nutki Pana Kleksa na godzinę 16.00. Część z nas spotkała się pod szkołą i razem z Panią Martą pojechała pod teatr, a część czekała na miejscu. Spektakl grany był w Teatrze Warsawa na Rynku Nowego Miasta. Wyjście było bardzo fajne, bo mogliśmy zabrać naszych najbliższych ze sobą tj.rodziców, rodzeństwo, dzięki czemu byliśmy dość dużą grupą. W kasie kupiliśmy bilety, mogliśmy wejść na salę i wybrać sobie miejsca. W przedstawieniu udział brało na scenie czterech aktorów, a jednym z nich była mama naszego kolegi z klasy Franka - Pani Kinga Ilgner.  Aktorzy na scenie śpiewali, tańczyli mając do dyspozycji niewiele rekwizytów, a głównym z nich była błękitna, cienka płachta z materiału. Spełniała ona w spektaklu różne role np. wody, sukni, bukietu kwiatów, nieba. Oprócz tego były miotły udające gitary lub wiosła, parasolka udająca kość dla psa, dwie drabiny. Mnie bardzo podobała się piosenka o smutkach śpiewana przez Panią Kingę. Zabawna była również piosenka o piesku i zwierzętach żyjących w wodzie, bo wydawały bardzo zabawne dźwięki. Na zakończenie aktorzy zaprosili na scenę dzieci do wspólnej zabawy. To było bardzo miło spędzone popołudnie z najbliższymi.

Zuza

Nutki Pana Kleksa

W niedzielę 22 października, wybraliśmy się do "Teatru Warsawy" na spektakl muzyczny pt ."Nutki Pana Kleksa". Niektórzy szli z Panią Martą a inni z rodziną. Byłam tam z mamą i siostrami. Bilety dostaliśmy dzięki mamie Franka Małeckiego -Pani Kindze Ilgner , która grała w tym przedstawieniu. Spektakl muzyczny, bazujący na wierszach Jana Brzechwy bardzo mi się podobał - był energiczny i zaskakujący. Dla mnie szczególnie interesujący, gdyż uwielbiam muzykę. Występowało w nim czterech aktorów - dwie panie - jedną  z nich była Pani Kinga Ilgner oraz dwaj panowie. Aktorzy zapraszali nas do wspólnego śpiewania piosenek a na koniec do tańca na scenie. Było sympatycznie i rodzinnie. Na koniec poprosiłam Panią Kingę o wspólne zdjęcie.

Angelika N.

Konkursy

W naszej szkole zorganizowano konkurs plastyczno - techniczny pt. Żoliborskie pomniki w tle jesiennego pejzażu. Pani na technice ogłosiła konkurs dla chętnych. Narysowałam rysunek przedstawiający fontannę w parku Żeromskiego, a na niej Alinę dziewczynę z dzbanem. W tle drzewa w jesiennych barwach. Kolejny konkurs plastyczny to konkurs na najładniejszą kartkę z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Konkurs organizowany przez Burmistrza Żoliborza w szkołach w okresie przedświątecznym. Na mojej kartce Świątecznej są bombki z guzików na sznureczkach, a w tle białe gwiazdki. Obie prace zgłoszę na konkursy i poczekam na wyniki.

MEN

1.06.2018

Procedury wydawania:

1. legitymacji szkolnej
2. duplikatów legitymacji i świadectw