oppman.edu.pl

STRONA KLASY 3E

Wychowawca: Joanna Dąbrowska

Wycieczka do Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa

W środę 4 października byliśmy w muzeum. Oglądaliśmy wypchane zwierzęta i robiliśmy lisa i słonia z origami. Dowiedziałam się, że tak jak dla nas ważny jest orzeł, tak dla Japonii szczęśliwym ptakiem jest żuraw. Wycieczka bardzo mi się podobała.

***

W tym tygodniu byłem z klasą w Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa w Warszawie. Widzieliśmy zwierzęta  z różnych stron świata. Później poszliśmy oglądać siodła i stare powozy. Była z nami moja mama. Na koniec robiliśmy origami.

Mikołaj

Wycieczka do leśniczówki

Dnia 12 X 2017 r. byłem razem z klasą na całodniowej wycieczce. Pojechaliśmy autokarem do Leśniczówki "Paryż", która znajduje się koło Ciechanowa. Była ładna pogoda i bawiliśmy się na placu zabaw. Widzieliśmy konia i psa "przewodnika". Bardzo fajny był spacer po lesie i zabawa w berka z Dominikiem. Mogliśmy zrobić masło i odbić tropy zwierząt leśnych w masie solnej. Lubię takie wycieczki.

Gucio
***
W tym tygodniu pojechałem z klasą do leśniczówki i pojechał z nami mój tata. Widziałem półdzikiego psa i też masę innych zwierząt. Poszliśmy do lasu na grzyby, a później robiliśmy podpłomyki. Robiliśmy z masy solnej tropy, które się jeszcze suszą w klasie.
Mikołaj
12 października pojechałam z klasą do leśniczówki. Jechaliśmy tam jedną i pół godziny. Byliśmy tam z innymi klasami. Kiedy dotarliśmy na miejsce, przywitał nas piesek, który ciągle za nami chodził. Pan przewodnik pokazał nam domek dla nietoperzy. Chodziliśmy po lesie i odpowiadaliśmy na pytania, które zadawał nam przewodnik, a on odpowiadał na nasze. Kiedy wróciliśmy, robiliśmy placki i masło. Później bawiliśmy się na placu. Oglądaliśmy też króliczki - były takie puchate! Po południu robiliśmy z masy solnej placki, a później pan odciskał na nich tropy zwierząt. Na wycieczce najbardziej podobały mi się króliczki i ognisko. Wracaliśmy bardzo zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.
Antosia
***
W czwartek byłam razem z klasą w leśniczówce. Jechaliśmy ponad godzinę. W drodze do leśniczówki jechałam z Tosią. Najpierw, gdy przyjechaliśmy, zjedliśmy drugie śniadanie. Panie dały nam herbatę i pyszne ciasteczka. Potem poszliśmy na grzyby z panem przewodnikiem. Znaleźliśmy podgrzybki, kurki i jednego borowika. Gdy wróciliśmy, robiliśmy podpłomyki i ubijaliśmy świeże masełko, które zrobiliśmy ze śmietany. Kiedy skończyliśmy robić masło, ubraliśmy się i poszliśmy się pobawić na dworze. Na dworze były króliki: małe i duże. Był bardzo słodziutkie. Z masy solnej robiliśmy tropy zwierząt. Wracałam z Misią. Cała wycieczka trwała 8 i pół godziny. Ta wycieczka była wyczerpująca.
Kaja

W czwartek pojechaliśmy do leśniczówki ,,Paryż”. Najpierw zjedliśmy drugie śniadanie, a później poszliśmy do lasu. W lesie było bardzo fajnie. Pan przewodnik zapytał się nas co to za budka dla ptaków. Jeden z chłopców powiedział, że to budka dla nietoperzy.
Było tam dużo grzybów. Ja znalazłam podgrzybek. Rosły tam kurki, huby i różne inne grzyby. Przy paśniku był pień, w którym było coś czerwonego. Ja zgadłam, że to solna lizawka dla zwierząt. Gdy wróciliśmy robiliśmy podpłomyki, które piekły panie. Potem ubijaliśmy masło.
Później jedliśmy kiełbasę i pieczone ziemniaki, były pyszne. Potem mieliśmy czas na zabawę, karmiliśmy króliki, głaskaliśmy konie i bawiliśmy się.To była bardzo udana i fajna wycieczka. Chciałabym tam jeszcze raz pojechać.

Weronika

Wizyta Ludki
Niedawno przyjechała do nas Ludka. Przyjechała na przerwę śniadaniową, a wyszła po dwóch lekcjach. Było fajnie.Graliśmy w wyścig ptaków. Ludka dała każdemu upominek: dziewczynkom diamenty-serduszka, a chłopcom kauczukowe piłki z dinozaurami.

Zosia

28 listopada odwiedzili nas czarodzieje z klasy 3d i pokazali nam różne sztuczki magiczne.

Nasze wiersze o śniegu

Pada śnieg,

Prószy i sypie,

A dziś ulepimy z niego bałwana.

Victor

Sypie śnieg, sypie śnieg,

A ja jadę na saneczkach.

Płatki śniegu lecą prosto z drzew,

A ja śnieżki mam na plecach.

"Śniegu"

Śniegu, śniegu, odejdź od nas już,
nudzi nam się.
nie chcemy odśnieżać chodników.

Mikołaj Siemiątkowski

Pada śnieg, pada śnieg,

Biało za oknami.
Dzieci bawią się śnieżkami
I jeżdżą saneczkami.
Dominik

Kiedy sypnie śniegiem

Uciekam przed nim biegiem.

Zosia

***

Dzisiaj w nocy, kiedy spałam,

Cuda na dworze się działy.

Gdy przez okno rano wyjrzałam

Cały świat był biały.

Białe drzewa, samochody,

W śniegu dachy i chodniki.

Wszystko nabrało urody,

Takie są Zimy wybryki.

Antosia Kuć

Wycieczka do Zamku Królewskiego
23 lutego, w piątek, nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Zamku Królewskiego. Pojechaliśmy autobusem na Stare Miasto. Pogoda był ładna. Świeciło słońce, ale było bardzo mroźnie. Chwilę spacerowaliśmy i oglądaliśmy Kolumnę Zygmunta. W Zamku zrobiliśmy sobie mini piknik. Potem przyszła do nas pani przewodnik. Opowiadała nam o obrazach malarza, który nazywał się Bernardo Bellotto, czyli Canaletto. Malował on różne zakątki Warszawy. Nauczyliśmy się dwóch trudnych słów: weduta i sztafaż. Weduta to obrazy architektury a sztafaż to scenki z ludźmi. Lekcja w muzeum była ciekawa. Pani przewodnik na koniec dała nam koperty z zagadkami. Udało nam się je rozwiązać. Ten dzień bardzo mi się podobał.
Antosia

Nasze wiersze o śniegu - dodatkowy wiersz

Wiosna, lato, jesień, zima!
Zimą śnieżek prószyć zaczyna!
A 22 grudnia się zima zaczyna!
Śnieżek, śnieżek, skąd się bierze?
A może to cukier puder?
A może pierze lub mąka?
Aaa, już wiem czyja to sprawka!
Lód o lód się ociera,
taka to była zagadka!

Weronika

Zajęcia w MDK Muranów

W środę od razu po świętach pojechaliśmy do MDK Muranów. Tematem naszych zajęć była abstrakcja. Zrobiliśmy dwie prace: jedna z nich była zrobiona metodą wyklejania, a drugą robiliśmy rysując różne wzory pastelami, a potem malowaliśmy to tuszem. Dzięki temu uzyskaliśmy efekt przenikania pasteli przez tusz. Po wykonaniu prac mogliśmy bawić się tuszem. Uzyskaliśmy różne fajne i ciekawe efekty. To były bardzo fajne zajęcia. Abstrakcja jest bardzo ciekawa i daje wiele możliwości.

Przedstawienie

W ubiegłym tygodniu w środę nasza klasa miała przedstawienie w naszej szkole. Tematem naszego występu była wiosna. W trakcie przedstawienia razem z klasą śpiewaliśmy wesołe piosenki. Wszyscy byliśmy ubrani na kolorowo, tak żebyśmy przypominali barwy wiosny.

Nikodem

1.06.2018

Procedury wydawania:

1. legitymacji szkolnej
2. duplikatów legitymacji i świadectw