oppman.edu.pl

Email Drukuj

Strona klasy 4A

Wychowawca: Agnieszka Ścieżyńska

Warszawa miasto historii, legend i ludzi

19 września cała moja klasa wybrała się na wycieczkę do Muzeum Narodowego. Towarzyszyła nam nasza wychowawczyni pani Agnieszka, mama Iwa i mama Zosi. Po dotarciu na miejsce przywitała nas przemiła pani przewodnik, która pokazała nam przepiękne obrazy. Dotyczyły one dawnej Warszawy. Robiły naprawdę wielkie wrażenie. Pani przewodnik jako ciekawostkę opowiedziała nam legendę o małym kominiarczyku. Uważam, że Muzeum Narodowe to znakomite miejsce na zetknięcie z kulturą.

Lenka

***

W środę 19 września byłam z klasą w Muzeum Narodowym. Tematem wycieczki była stara Warszawa.

Przewodniczka omawiała obrazy i opowiadała o naszym mieście różne ciekawostki. Dowiedziałam się np. co znaczy „warszawski Antek” i „pańska skórka”. Było bardzo ciekawie i wesoło.

Zosia Mi

***

19.09.2018r. byliśmy w Muzeum Narodowym. Mieliśmy lekcję o Warszawie. Widzieliśmy bardzo dużo obrazów starej Warszawy. Rozmawialiśmy o: starych tramwajach, które ciągnęły konie, starych potrawach i o pierwszym moście w Warszawie na Wiśle. Ciekawostka: most Śląsko-Dąbrowski stoi na nogach mostu Kierbedzia. Ta wycieczka bardzo mi się podobała.

Janek  B.

Na wycieczce w Muzeum Narodowym oglądaliśmy wystawy związane z Polską. Były tam obrazy ważnych malarzy, przedstawiające polskie krajobrazy z XVII i XVIII wieku. Największe wrażenie wywarł na mnie obraz Józefa Pankiewicza „Nokturn”. Obraz ten przedstawia łabędzie w Ogrodzie Saskim nocą. Ciekawe były historie o jedzeniu warszawskiego pochodzenia. Pani przewodnik opowiadała nam o ciastku wuzetce i babeczce zygmuntówce odwzorowującej koronę króla Zygmunta. Babeczka wydała mi się bardzo smaczna.

Pola

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
Z okazji VIII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia  uczniowie klas VIII przygotowali dla nas grę.
Spotkanie z filmem animowanym
Dnia 12.10.2018r. wybraliśmy się z klasą na wycieczkę do Czytelni Pod Sowami. Tam pewna pani opowiadała nam o filmach animowanych. Pokazała nam pierwszy film animowany bez dźwięku i z dźwiękiem. Dowiedzieliśmy się o tym, jak można stworzyć taki film. Pod koniec zajęć sami tworzyliśmy film animowany wykorzystując postacie z klocków lego. Chciałabym mieć jeszcze kiedyś taką lekcję.
Zofia Malesa

PAŹDZIERNIK

Procedury wydawania:

1. legitymacji szkolnej
2. duplikatów legitymacji i świadectw