Drukuj

Joanna Dąbrowska - Szkolenie Bi-Component dla nauczycieli - Margate, marzec 2016

Margate

W dniach 7-18 marca wyjechałam do Margate w Anglii w ramach programu Erasmus+. W pierwszym tygodniu pobytu uczestniczyłam w doszkalającym kursie języka angielskiego w szkole językowej „English in Margate”. W drugim tygodniu wyjazdu odwiedziłam lokalną szkołę „Holy Trinity and St. John's C.E. Primary School”, by zaobserwować styl i metody pracy angielskich nauczycieli.

Było to dla mnie ogromne zawodowe doświadczenie. Jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i nauczyciel języka angielskiego z wielką ciekawością oglądałam wszystkie lekcje prowadzone przez nauczycieli, ciesząc się, że wiele pomysłów mogę wdrożyć w naszej szkole.

W szkole zostałam bardzo ciepło przyjęta, nauczyciele chętnie odpowiadali na moje pytania oraz pozwalali mi uczestniczyć we wszystkich sferach życia szkoły. Każdy dzień rozpoczynał się apelem, prowadzonym przez dyrektora lub jednego z nauczycieli, oraz wspólną modlitwą. Podczas tych spotkań były poruszane zagadnienia etyczne, ekologiczne a także kulturalne – uczniowie byli zapoznawani z sylwetkami oraz dziełami sławnych pisarzy i kompozytorów. Na koniec tygodnia podczas apelów były rozdawane dyplomy i wyróżnienia dla klas lub pojedynczych uczniów, którzy w sposób szczególny wyróżnili się swoją wiedzą, zaangażowaniem lub zachowaniem.

W Anglii uczniowie pracują w grupach o różnym poziomie trudności. Każda grupa wykonuje zadanie dostosowane do możliwości uczniów. Moje największe zainteresowanie wzbudziły lekcje matematyki, podczas których uczniowie dzielili, posiłkując się kolorowymi liczmanami i klockami Numicon. Dzieci z wielkim zaangażowaniem wykonywały obliczenia w swoich zeszytach. Należy nadmienić, że każdy nowy wpis w zeszycie zaczynał się od naklejki z podanym celem lekcji. Nauczyciele uważają, że ważne jest, by uczeń był świadomy czego będzie się uczył podczas każdej z lekcji. Kolejną inspirującą dla mnie rzeczą było wykorzystanie tabliczek suchościeralnych. Dzieci chętnie ćwiczyły ortografię pisząc na tabliczkach, które z łatwością mogły wytrzeć w razie pomyłki. Korzystały z nich również podczas zajęć dywanowych, np. z matematyki. Kolejną rzeczą było ciekawe wykorzystanie tablicy multimedialnej. Nauczyciele mają wykupiony dostęp do różnorodnego oprogramowania, które jest przydatne podczas lekcji z literatury, ortografii, matematyki, kultury, czy przyrody.

Szkoła, którą odwiedziłam była bardzo dobrze wyposażona. Miałam ogromne szczęście, że mogłam ją odwiedzić i zobaczyć sposób wykorzystania różnorodnych pomocy dydaktycznych. Wyjazd był dla mnie bardzo inspirujący. Sprawił, że wróciłam do pracy w szkole pełna zapału i nowych pomysłów.

Joanna Dąbrowska

View the embedded image gallery online at:
http://oppman.edu.pl/index.php?view=article&catid=2%3Aaktualnoci&id=817%3Aerasmus-joanna-dbrowska&tmpl=component&print=1&layout=default&page=&option=com_content&Itemid=184#sigFreeId363cc6ad28