Inicjatywa uczniowska „Czas oderwać się od smartfona, kiedy wiosna przyszła do nas!”.

21 marca z okazji pierwszego dnia wiosny, w ramach turnieju wiosennego klas IV-VIII pod hasłem: „Czas oderwać się od smartfona, kiedy wiosna przyszła do nas!”, uczniowie naszej szkoły wzięli udział w zajęciach związanych z fonoholizmem. Nauczyciele wykorzystując materiały ze strony internetowej https://niewidacpomnie.org/ związane
ze zjawiskiem FOMO w odniesieniu do fonoholizmu i siecioholizmu przybliżyli uczniom, czym jest FOMO, kogo syndrom FOMO dotyka najczęściej, jakie są objawy uzależnienia od telefonu u dzieci i młodzieży oraz jakie są konsekwencje fonoholizmu wśród dzieci
i młodzieży. Następnie uczniowie w zespołach klasowych przygotowali recepty wystawione przez dr Wiosnę dla osób nadmiernie korzystających z telefonów, które powinny się przyjrzeć swoim nawykom i przyzwyczajeniom związanym i jeśli tylko zauważą u siebie, któreś z objawów fonoholizmu niezwłocznie powinny sięgnąć po recepty wystawione przez naszą Panią Wiosnę, ponieważ zawierają one zalecenia mające na celu dbałość o higienę cyfrową naszych nastolatków, w postaci gotowych pomysłów do zastosowania w codziennej praktyce. Uczniowie prezentowali przygotowane recepty na sali gimnastycznej, w której zgromadziły się wszystkie klasy na podsumowaniu działań w zespołach klasowych. Wszystkim to wydarzenie bardzo się podobało. Było w tym dużo dobrej zabawy, humoru, ale również widać było, że nasi uczniowie są świadomi zagrożeń, jakie niesie ze sobą fonoholizm, a co więcej, znają sposoby na zapobieganie temu zjawisku i potrafią je przedstawić w postaci krótkich i wartościowych komunikatów słownych. Jedna z klas ułożyła nawet wierszyk, który był idealnym podsumowaniem uczniowskich działań.

Poniżej przedstawiamy szkolne recepty na fonoholizm 🙂

Podobne posty

Skip to content